zaterdag 26 november 2016

London is always a good idea!

Een paar dagen eruit met de meisjes. We begonnen gekscherend over een dagje kerstmarkt net over de grens in Duitsland en dat groeide uiteindelijk uit in het spontane idee om een paar dagen naar London te gaan. Hoe het allemaal kan verlopen....

Spannend was het wel. Voor het eerst meer dan 1 nacht weg van de kids. Gelukkig hebben we tegenwoordig allerlei manieren om contact te houden met het thuisfront. Het verliep allemaal uitstekend! Erg fijn om te weten! En ik? Ik miste mjn kleine meisjes om me heen, maar vond het ook erg fijn om er even tussen uit te zijn. Zoals iemand tegen mij zei: Je wordt er een leukere mama van!
Dat vind ik een fijne gedachte! :)

So: Here we go!!!

Na een autoreis met wat rijdende file waren we ruim om tijd bij de boot. We mochten er dan ook als 1 van de eersten op. Na de kamer even bekeken te hebben en gesetteld te zijn moesten we natuurlijk even proosten op onze dagen weg! Dus drankje erbij!
De volgende ochtend waren we gearriveerd in Harwich. Na ontzettend vroeg gewekt te zijn en eerder de boot uit te moeten dan verwacht zaten we dus al om kwart over 7 in de trein richting London. Nog anderhalf uur treinen.....
Hoe dichter we bij London kwamen hoe drukker het werd in de trein. De Londonaren moesten gewoon aan het werk, dus wij moesten inschuiven met de koffers. Er kwam een engels meisje naast me zitten en ik zei vrolijk: Goodmorning! Toen werd me even verteld dat ze niet gewend zijn om te praten met elkaar in de trein. Uiteindelijk vond dit meisje het toch wel leuk en attendeerde ze ons er nog even op dat we langs het olympische gebeuren reden. Het zwembad, atletiekstadion, nu voornamelijk in gebruik als West ham stadion en het rode gevaarte, waarin de langste glijbaan van Europa zit.
Yep! Blij ei! Voor de allereerste keer in de Tube!!!
Nadat we met de trein waren aangekomen op liverpool stadion door met the tube naar ons hotel om de spullen alvast weg te brengen!
Spullen gedropt bij het hotel, waar onze kamer nog niet klaar was. Vind je het gek, het was pas half 11. Snel een broodje eten en toen kaartjes gehaald voor de bigbus. Een hop on hop off bus. Mega druk! haha. Wel een erg leuke manier om van alles te zien!
Al snel zagen we de eerste bekende telefooncellen vanuit de bus. London staat er echt nog vol mee! Zo leuk... niet dat ze werken volgens mij. Puur voor het toeristische straatbeeld.
Vind ik leuk, vind ik leuk, vind ik leuk. Hartje hartje hartje hartje.
1 van de toegangspoorten bij buckingham palace.
Natuurlijk bewaakt door wachters. Ter paard.
Ik vertelde later Eline hierover wat meer. Want dit leek haar echt een leuk beroep. Tot ik zei dat je niets mocht alleen maar zitten op het paard en niets doen. Toen liet ze het toch liever over aan iemand anders.
Staande wachter. Je kon volgens mij echt doen wat je wou maar hij ging niet lachen. Saai.
Nog een groot paard.
Een enorm herdenkinsbeeld midden op straat.
London calling.
Natuurlijk moest deze typische toeristen foto wel even gemaakt worden natuurlijk. :)
Big Ben! Wat is die groot en hoog!
London eye. Je ziet hem echt bijna niet draaien. Wat een groot ding zeg!
Covent garden. 1 van de meest kerst versierde plekjes wat we gezien hebben. Wel een sfeervolle plek!
De buitenkant. We waren hier op donderdag, maar op zaterdag weer. Toen puilde het hier uit van de mensen!
Straat artiesten en een heule grote kerstboom op covent garden.
Iets te laat mee gestart, maar uiteindelijk mijzelf als een echte "fucking tourist" gedragen. Toch ook in the tube maar foto's genomen. Gelukkig kunnen blikken niet doden, anders was ik niet meer thuis gekomen.
Nadat we even waren bijgetrokken in ons hotel op zoek naar wat te eten. We besloten naar picadilly circus af te reizen en daar verder te kijken. Het was al mooi donker, en dat maakte dit typische plekje met grote reclame borden extra gaaf en duidelijk!
Een mooi paardenstandbeeld op picadilly circus. Geen idee waarvoor eigenlijk. Erg he?
Maakte een foto omdat Eline paarden leuk vind...
M&M's store gevonden.
whiehooo!
Abbey road. Maar dan met M&M's. Jemig wat een winkel. En wat kun je hier toch allemaal krijgen zeg. Zo'n winkel kan toch eigenlijk geen lang leven hebben??

Na dit hebben we een lekker tentje gevonden om te eten. Ik had pasta bolognese. Mmmm... En tot de laatste hap toe super heet. Hoe ze dat toch hebben gedaan???
Als ik het goed heb is deze foto bij hyde park. Vanuit de bus genomen.

Onze missie van vandaag: Harrods!!!!
We hoorden dat je daar toch echt eens een keer geweest moest zijn...
Op de foto met een harrods beer.
De kerstballen van 50 pond per stuk, kleding van 700 pond en sieraden van 1000den ponden heb ik allemaal links laten liggen, maar uiteindelijk liep ik toch met een heuse harrods tasje het warenhuis weer uit! Zo blij! hahaha.
De leuke engelse taxi's met iets echt nederlands. Heineken.
Onze "tube".
Mind you step, is in the tube: Mind the gap!
Ja! Kerstsfeer!
Vrijdagavond lukte het ons toch op het nippertje om op tijd bij de boot te zijn. We mochten met onze buskaartjes namelijk ook een rondvaartboot op over de Thames. En eerlijk gezegd vond ik het hele aanblik bij avond nog gaver! Hier de London eye by night. Dan is die toch echt een stuk spectaculairder!
Ook de bigben, vanaf de andere kant gefotograveerd, was in het donker nog mooier!
Hier kon ik echt geen genoeg van krijgen. Wat mooi.
Kleine panorama vanaf de boot. Kon ik mooi de big ben en de london eye erop krijgen.
Vanaf de big ben en de london eye vaarden we helemaal door tot aan de london tower bridge. Sorry, ga het weer zeggen. Gaaf uitzicht zo!
Vrijdagavond opende ook winterwonderland. Daar hadden we hoge verwachtingen van.
Groot was het zeker. Heel groot. Je zou zo de weg kwijt raken. Eerlijk gezegd was het meer een hele grote kermis, met echt wel hele gave attracties. En eten. Heel veel eten.
Ja! Zie het bewijs dat ik er was! Winter wonder land!!
Het was even heel druk om binnen te komen, maar het was zo onwijs groot dat het daarna lekker makkelijk doorliep. Gelukkig maar.
Iets van een hek bij hyde park.
Dit was het hotel waar we verbleven. Lekker dicht bij the tube. Makkelijk. We konden hem, ondanks dat we 3 hoog sliepen, onder ons door voelen rijden.
King's cross. Fucking tourist picture.
Goed album. Volgens mijn medereizigster.... :)
pit stop.
Selfie met een aankomend rijdende metro. Fucking tourist.
Ook met de metro naar covent garden. We waren er al voor gewaarschuwd en liepen alsnog bijna de trap op. Gelukkig zagen we net op tijd het bordje over de meer dan 600 treden. Wat zit deze diep! Toch maar in de rij voor de lift! haha.
Statue men.
London skyline by day.
Selfie met de london skyline.
sorry.
echt sorry. Maar deze kwam wel mooi uit in oxford street. Waarvan we achteraf hoorden dat je daar beter niet op zaterdagmiddag kon zijn. Wat het was? Zaterdag middag. Was het druk. Ja enorm! Je werd gewoon letterlijk meegezogen door de meute. Links of rechts was nauwelijk mogelijk. haha.
Gelukkig kun je altijd nog gewoon midden op straat gaan staan.
Voor het geval je het nog niet opgevallen was. Deze foto is niet scherp.

Ik in oxford street met de bekende rode bussen.
Baker street tube. Die hebben we vaak gevolgd.
De laatste ponden. Of eigenlijk penny's. Nu is het speelgeld voor de meisjes.
En we zijn weer in Nederland! Hallo!!!
Bedankt meisjes voor de fijne dagen!!!!

Geen opmerkingen: